تبلیغات هنر جلب توجه مصرفکنندگان و مشتریان از طریق شیوههای خلاقانه و غیر منتظره است. استراتژی تبلیغات واژهای آشنا و در عین حال مبهم است که اغلب نزد مدیران به مفهوم” ترغیب مخاطبان به
هر آنچه میخواهید” تعبیر میشود و دستاندرکاران کسبوکار را به تهیهی نقشهی راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان ترغیب میکند. در واقع تبلیغات هنر جلب توجه مصرفکنندگان و مشتریان
از طریق شیوههای خلاقانه، غیر منتظره و فارغ از هر نوع قید و بند مرسوم است.
اما دلایل متعددی برای شکست فعالیتهای تبلیغاتی و پیشبرد فروش در کسبوکارها میتوان نام برد.
چرا برخی از فعالیتهای تبلیغاتی با شکست روبرو میشوند:
دلایل متعددی برای شکست فعالیتهای تبلیغاتی و پیشبرد فروش در کسبوکارها میتوان نام برد. مهمترین آنها به شرح زیر است:
• پایان بخشیدن به فعالیتهای تبلیغاتی پیش از کسب نتیجهی مورد نظر
• عدم انطباق جایگاه تعیین شده برای محصول، با سبک فعالیتهای تبلیغاتی و پیشبرد فروش
• شکست در ایجاد ارتباط میان برند و مشتریان و خریداران بالقوه
• شروع فعالیتهای تبلیغاتی بدون تعریف هدف از آنها
• انتخاب رسانهی نامناسب برای ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف
• انتخاب رسانهی مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان نامناسب
• عدم شفافسازی فعالیتهای شرکت برای مخاطبان هدف
• عدم درک نیازهای مشتریان
• اغراق در تبلیغ و از بین بردن اعتماد مخاطبان
• همگام نبودن با تحولات
• صرف هزینههای بیشتر یا کمتر از حد نیاز برای فعالیتهای تبلیغاتی
• عدم پشتیبانی از فعالیتهای تبلیغاتی توسط سایر حوزههای بازاریابی
• بی توجهی به تاثیرگذاری اولیه در مخاطبان
• تبلیغات خسته کننده
ترجمه و بازنویسی شده توسط: دکتر سمیه رحیمیان