امروز: شنبه 6 مرداد 1403

شرکت درخشش کیمیای دانش

آموزش، پژوهش، مشاوره و کوچینگ

  • ۰۷۱-۳۶۴۶۸۶۱۶

  • ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۵۶

  • info@kimiayedanesh.ir

چرا لیدرشیپ یا رهبری در کوچینگ مهم است ؟



مشخص است که رهبران در هسته سازمان ها قرار دارند. با این حال، آمار تکان دهنده توسعه رهبری نشان می دهد که 71٪ از شرکت ها احساس نمی کنند رهبران فعلی آنها قادر به انتقال سازمان خود به آینده ای بهتر باشند. به منظور مبارزه با این آمار، سازمان ها در حال اجرای کوچینگ برای افزایش اثربخشی رهبری (لیدرشیپ)  هستند.

 

نتیجه ی حضور  رهبران کوچینگ در سازمان ها  می تواند  نتایج خارق العاده ای را رقم بزند ، چرا که در مطالعه ای که بر روی 1000 شرکت فورچون انجام شد، 48 درصد از رهبرانی که تحت آموزش قرار گرفتند، منجر به افزایش کیفیت کار شدند و در نهایت تعامل و بهره وری بالاتر رفته و اثربخشی آنها در نقش های رهبری بهبود یافت .

 

چرا رهبری در کوچینگ مهم است؟

 5 مزیت کلیدی:

 

1. توانمندسازی

کوچینگ، رهبران را برای انجام کارهای خاص توانمند می کند. کوچ ها با مدیران ارتباطی سودمند برقرار می کنند تا نقاط قوت و ضعف پنهان رهبر را آشکار کنند . در واقع مسیر و اهدافی ایجاد میشود که رهبران را قادر سازد نقاط ضعف خود را مشخص کرده و پیشرفت خود را پیگیری کنند. جلسات انعکاسی با یک مربی به رهبر قدرت می دهد تا پیشرفت های خود را به طور کامل تشخیص دهند .

 

2 .  بینش جدید

رهبران دیدگاه های جدیدی در مورد مسئولیت های روزمره از کوچ و مربی  خود کسب می کنند. 
مربی آنها را وادار می کند تا وقتی یک رهبر روز یا هفته بدی را سپری می کند، عقب نشینی کرده و فکر کنند و در بیشتر مواقع در همین حین مشکل مهم تری را نیز کشف می کنند. آنها با هم، با تجزیه و تحلیل مشکل و ایجاد برنامه ای برای موقعیت های مشابه در آینده، بینش های جدیدی را در مورد واکنش رهبر کشف می کنند.

 

3. تفکر آزاد

کوچینگ باعث کاهش تفکر تنگ نظرانه در رهبران می شود. مربیان، رهبر را تشویق می کنند تا الگوهای فکری خود را باز کنند و با طرح سؤال، سایر دیدگاه ها را در نظر بگیرند. این امر با تحریک افکار آزاد و تشویق رهبری ایجاد میشود. مرکز مدیریت و اثربخشی سازمان، رهبری انعطاف‌پذیر را «ضرورت تجاری» می‌نامد، زیرا امکان تصمیم‌گیری سریع، خلاقانه و دقیق را تحت فشار می‌دهد.

 

4 . بهبود عملکرد

هدف از کوچینگ در حوزه موضوع رهبری ، ایجاد تفاوت زیاد در نگرش و توانایی هاست. 
کوچینگ به رهبر این امکان را می دهد تا تکنیک های رهبری جدید را متناسب با نقاط ضعف خود بیاموزد و اجرا کند. برخی تکنیک‌ها شامل پرهیز رهبر از عبارت‌هایی مانند «اما» یا «نه» می‌شود، زیرا این پاسخ ها به طور تصادفی ایده‌های جدید را منع می‌کنند یا باعث میشود به سؤالات با سؤال پاسخ دهند و در نتیجه پیشرفتی حاصل نشود.

 

5. بهبود ارتباطات

کوچینگ به رهبران این امکان را می دهد تا متوجه شوند ارتباطات آنها همیشه آنطور که فکر می کنند شفاف و موثر نیست.
 مربیان، حوزه‌های ارتباطی را که نیاز به بهبود دارند  را پیدا کرده و در آن زمینه‌ها  با رهبر تمرین می‌کنند.

مربیان همچنین می توانند به رهبران آموزش دهند که چگونه با افراد دارای تیپ های شخصیتی، فرهنگ ها یا سنین مختلف با استفاده از تجربیات گذشته خود به عنوان نمونه ارتباط برقرار کنند. مهارت های ارتباطی عالی به افراد این امکان را می دهد که با یکدیگر ارتباط موثرتری برقرار کنند.
این  مربی است که می تواند یک فرد را برای برقراری ارتباط موثر راهنمایی کند، و در نتیجه  اعتبار و توانایی های کلی رهبری او را بهبود بخشد.

 

راه حل های کوچینگ شرکت کیمیای دانش در هر حوزه ای که به آن نیاز داشته باشید از شما پشتیبانی می کند.
 کارشناسان مجرب ما می توانند شما را در ساماندهی یک برنامه کوچینگ یاری کنند تا به اعضا و سازمان شما کمک شود  به نتایج مورد نظر خود دست یابید‌.

1400/12/19
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top