امروز: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

شرکت درخشش کیمیای دانش

آموزش، پژوهش، مشاوره و کوچینگ

  • ۰۷۱-۳۶۴۶۸۶۱۶

  • ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۵۶

  • info@kimiayedanesh.ir

استراتژی های بهبود کسب و کارهای کوچک


 

بهبودهای مداوم برای تقویت کسب و کار کوچک شما برای موفقیت و پایداری آن بسیار مهم است. مواردی مانند نظارت مداوم بر جریان های مالی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی، و شناخت نقاط قوت خود و درخواست کمک در زمینه‌هایی که دچار ضعف هستید، می‌توانند به شما کمک کنند تا روی بهبود بخش‌هایی از کسب‌وکارتان تمرکز کنید که بیشترین سود را به همراه داشته باشد .

 

گاهی اوقات این ایده خوبی است که یک چک لیست در دسترس داشته باشید تا اقدامات اساسی را که باید به طور منظم انجام دهید یادآوری کنید.

استراتژی کسب و کار کیمیای دانش

استراتژی های بهبود کسب و کار چیست؟

استراتژی بهبود کسب و کار شامل معیارهای انتخاب برای تمرکز بر مهم ترین روش های بهبود، و به کارگیری منابع، ابزارها و روش های مناسب برای افزایش استفاده از فرصت ها است.

 

8 راه ساده برای بهبود کسب و کار های کوچک

 

1. اطلاعات مالی را ثبت کنید

تعداد کمی از کسب و کارهای کوچک محاسبه ی دقیقی از اعداد روزانه، هفتگی و ماهانه و روندهای مالی در حال وقوع  سازمان خود دارند. گذاشتن زمان مناسب برای محاسبات و جریان های  مالی سازمان امری واجب است . اگر مهارت های مالی ندارید، یک حسابدار استخدام کنید.

 

 

2. هدف گذاری کنید

همانند ثبت اطلاعات مالی ، تعیین اهداف و مقاصد بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شما محسوب میشود . از اهدافی که تعیین کرده اید به عنوان یک ابزار برنامه ریزی مداوم استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که در کسب و کار کوچک خود به پیشرفت ادامه می دهید. به عنوان مثال، سعی کنید ترافیک وب سایت یا وبلاگ خود را به میزان مشخصی افزایش دهید. ترافیک وب بیشتر می تواند به فروش بیشتر یا وفاداری مشتری تبدیل شود.

 

 

3. از روش های بازاریابی با تأثیر بالا استفاده کنید

برای بهبود کسب و کار کوچک خود به دنبال استراتژی های بازاریابی کم بودجه اما با تاثیر بالا باشید. یک یا دو تاکتیک جدید را تست کنید و قبل از اینکه آنها را به روش های بازاریابی خود اضافه کنید ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارند . رسانه های اجتماعی یک راه عالی کم هزینه و کم خطر برای تبلیغ کسب و کار شما هستند. لینکدین، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام چند ابزار خوب برای حضور در اجتماع و ایجاد جلب توجه به کسب و کار شما هستند.

 

 

4. جریان های بازار و جامعه را دنبال کنید

هیچ کسب و کاری در خلاء کار نمی کند. رویدادها و تغییرات درسطح  کشور و  جهانی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. در جریان روند کارها و مسائلی که در صنعت و جامعه محلی خود اتفاق می افتد، بمانید. حتی چیزهایی که در ظاهر مرتبط به نظر نمی رسند ممکن است روی کاری که انجام می دهید تأثیر بگذارند، بنابراین همه احتمالات را در نظر بگیرید.

 

5. مهارت های فروش خود را تقویت کنید

یکی از بخش هایی که منجر به بازدهی بالا برای بهبود کسب و کار می شود ، عملکرد واحد فروش است. فرقی نمی‌کند که یک شرکت تک نفره باشید یا یک تیم برای  فروش خود داشته باشید، شما باید روی بهبود فروش تمرکز کنید. برای شروع، ماموریت تجاری خود را روشن کنید. مناطق و افرادی که به شما نیاز دارند را مشخص کنید تا دید و هدف دقیق تری داشته باشید.

 

 

6. ایجاد انگیزه در کارکنان

کارکنان با استعداد و با انگیزه می توانند پیشرفت های بزرگی در تجارت ایجاد کنند. لازم است یاد بگیرید که چه چیزی کارکنان شما را برای سطوح بالاتری از عملکرد، انگیزه می دهد. بخشی از این امر این است که مایل به گوش دادن به نظرات و بینش همه کارکنان، صرف نظر از موقعیت یا ارشدیت آن ها ، باشید.

 

7. نقاط ضعف خود را بشناسید

صاحبان کسب و کار موفق، تصور روشنی از نقاط ضعف خود دارند. با شناخت تیپ شخصیتی کارآفرینی خود، می توانید توانایی های خود را مدیریت کرده و در زمینه هایی که ضعف دارید کمک بگیرید. این یک عامل کلیدی برای موفقیت است. به عنوان مثال، اگر در فروش عالی هستید اما در زمینه حسابداری تجربه کمتری دارید، روی مهارت فروش تمرکز کنید و شخص دیگری را برای مدیریت حسابداری استخدام کنید.

 

8. استراحت و تفریح داشته باشید

مدیریت کسب و کار خیلی آسان نیست . گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود کسب و کار و احیای اشتیاق خود، رفتن به تعطیلات است. ارزش بالقوه گذراندن مدتی دور از کار خود را دست کم نگیرید.

 

 

منبع : thebalancesmb.com

 

1400/11/05
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top