امروز: شنبه 6 مرداد 1403

شرکت درخشش کیمیای دانش

آموزش، پژوهش، مشاوره و کوچینگ

  • ۰۷۱-۳۶۴۶۸۶۱۶

  • ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۵۶

  • info@kimiayedanesh.ir

تحقیق و توسعه (r&d)


تحقیق و توسعه R&D چیست؟

 

تحقیق و توسعه یک عملکرد ضروری برای بسیاری از مشاغل است. راه اندازی پیشنهادات جدید یا بهبود موارد موجود برای در رقابت ماندن یک تجارت و کسب سود است.

 

چرخه تحقیق و توسعه اغلب با ایده پردازی و نظریه پردازی آغاز می شود و به دنبال آن تحقیق و اکتشاف و سپس به طراحی و توسعه می رسد.


نقش تحقیق و توسعه چیست؟

مدیران تحقیق و توسعه (R&D) بر فعالیت های تحقیقاتی نظارت می کنند و راه های مبتنی بر دانش را برای یک شرکت توسعه می دهند.

 نقش اصلی دپارتمان تحقیق و توسعه کمک به یک شرکت یا سازمان برای حفظ رقابت پذیری آن است. این به معنای توجه به روندهای در حال توسعه و آنچه که رقبا انجام می دهد، می باشد

 

انواع تحقیق و توسعه چیست؟

معمولاً سه نوع مختلف تحقیق و توسعه وجود دارد: تحقیقات پایه، تحقیق کاربردی و تحقیق توسعه

 

تحقیقات پایه

پژوهش پایه عموماً در جایی است که هدف به جای کاربرد عملی، درک کامل یک حوزه خاص و به دنبال یک پیشرفت علمی خاص می باشد، اما در عین حال هیچ هدف تجاری خاصی ندارد.

 برای دستیابی به حداکثر سود از این نوع تحقیقات، شرکت ها باید صبور باشند و منابع زیادی را به آن در درازمدت اختصاص دهند.

 

تحقیقات کاربردی

 

نتیجه نهایی تحقیقات کاربردی این است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای بررسی چگونگی برآوردن نیازهای مشتری و صنعت استفاده کنند.

 

 

 بنابراین، مرحله دوم در فرآیند تحقیق و توسعه را تشکیل می‌دهد و شرکت را قادر می‌سازد تا راه‌حل‌ها را شناسایی کند، هر گونه مشکلی را حل کند و از هر روند شناسایی شده صنعت استفاده کند.

 

تحقیق توسعه

تحقیق توسعه شامل یک قطعه سیستماتیک از کار پروژه است که از دانش موجود به دست آمده از تحقیق یا تجربه عملی برای توسعه یک محصول، خدمات یا فرآیند جدید استفاده می کند.

 به این ترتیب، مهندسان و تیم های تولیدی می توانند ایده ها را قبل از اینکه این محصولات جدید در بازار به فروش برسانند، زنده کنند.

 فرآیندهای جدیدی که توسط تحقیقات توسعه ایجاد می شود نیز می تواند توسط شرکت در بازاریابی موثرتر و کارآمدتر محصولات خود استفاده شود.

 

1400/10/22
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top