امروز: جمعه 31 فروردین 1403

شرکت درخشش کیمیای دانش

آموزش، پژوهش، مشاوره و کوچینگ

  • ۰۷۱-۳۶۴۶۸۶۱۶

  • ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۵۶

  • info@kimiayedanesh.ir

متقاعد سازی و راهکارهای آن


تکنیک مقابله با عارضه تعاملات تک سایز در شناخت پنج طیف شخصیتی متمایز در تصمیم گیری است. همه رهبران بزرگ کسب و کار، مدیران ارشد، میانی و اجرایی، کارکنان و مشاوران الزاما در یکی از این پنج سبک متمایز تصمیم گیری قرار می گیرند. 

متقاعدسازی

راهکار درست در متقاعد سازی

  • تک سایز نباشید

با عارضه تک سایز بودن در روابط انسانی و مدیریتی آشنا شوید.  تعاملات انسانی تک سایز مثل لباسی است که در میهمانی، جلسات اداری، پیک نیک و پیاده روی می پوشید. فقط همان لباس؛ نه این که متناسب با هر محیط لباس خود را عوض کنید.  زمانی که می خواهید با بالا دستان، هم طرازان و زیر دستان خود مذاکره و یا گفتگویی منجر به تصمیم گیری داشته باشید، عارضه تک سایز بودن بیشتر خود را نشان می دهد.

گاهی رفتارها و تعاملات تک سایز مثل به کاربردن یک ابزار برای چند کار متفاوت است. بارها رخ داده است که مدیر عامل با گزارشی کامل و دلایلی قانع کننده طرح پیشنهادی خود را به هیأت مدیره ارائه و با یک سخنرانی طولانی نظر همه را به خود جلب  و با غرور و قیافه ای متشکر از خود از جلسه بیرون می آید؛ ولی هیأت مدیره بعد از دو هفته پیشنهاد مدیر عامل را نمی پذیرد. چهره وی در لحظه شنیدن رد پیشنهاد دیدنی است.

 

  • تكنيك مقابله با نگرش تك سايز

تکنیک مقابله با عارضه تعاملات تک سایز در شناخت پنج طیف شخصیتی متمایز در تصمیم گیری است. همه رهبران بزرگ کسب و کار، مدیران ارشد، میانی و اجرایی، کارکنان و مشاوران الزاما در یکی از این پنج سبک متمایز تصمیم گیری قرار می گیرند. بهتر است ویژگی های هر سبک را بشناسید.

... ادامه دارد

 نویسنده و پژوهشگر: سمیه رحیمیان

1398/2/20
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top