امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

شرکت درخشش کیمیای دانش

آموزش، پژوهش، مشاوره و کوچینگ

  • ۰۷۱-۳۶۴۶۸۶۱۶

  • ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۵۶

  • info@kimiayedanesh.ir

اهمیت تیم سازی در کسب و کار



چرا تیم سازی برای کسب و کار شما مهم است؟

همانطور که وقتی یک تیم ورزشی به مقاوم قهرمانی دست پیدا میکند و بازیکنان و مربیان کلید پیروزی خود را انسجام و هماهنگی کل تیم ذکر میکنند ، در دنیای تجارت هم دقیقا به همین صورت است .

در واقع کسب و کار هایی که تیم آن ها عملکرد بهتری دارند موفق تر هم میشوند و همواره شاهد بیشتر شدن درآمد خود هستند . لازم به ذکر است تیم های منسجم و قوی تنها با استخدام کارمندان واجد شرایط به وجود نمی آید و باید از طریق مجموعه فعالیت هایی چنین تیمی را ساخت .‌

تیم‌سازی به هر فعالیت یا روشی گفته می شود که گروهی را گرد هم آورده و به آن ها هدف و انگیزه داده میشود تا همکاری مشترک ایجاد شود .

در واقع هدف از تیم سازی ایجاد واحدی قوی تر از مجموعه ی کارکنان است .

 

 

مزایای تیم سازی :

تیم سازی برای هر کسب و‌ کاری مزایای زیادی دارد از جمله :

• افزایش بهره برداری

• افزایش انگیزه کارکنان

• افزایش تمایل به همکاری بین کارکنان

• ایجاد اعتماد و احترام بین کارکنان و ...

لازم‌ به ذکر است بهتر است در راستای تیم سازی موثرتر ، مجموعه فعالیت هایی خارج از محیط کاری در راستای تشویق افراد به همکاری برای حل یک‌ مشکل، انجام شود .

 

 

چرا باید برای تیم‌سازی زمان بگذارید و چرا این موضوع برای کسب‌ وکار شما مفید است؟

 

1. کارمندان را قادر می سازد تا یکدیگر را بهتر بشناسند

وقتی که تمام بحث کارمندان باهم در مورد کار باشد سخت است که یکدیگر را بشناسندبنابراین خارج از دفتر کار، آنها می توانند درباره خانواده و علایق بیرونی خود صحبت کنند. برخی از کارمندان ممکن است متوجه شوند که هر دو از پیاده روی لذت می برند و یا حتی به یک دانشگاه رفته اند.

هرچه بهتر با یکدیگر آشنا شوند، احساس ارتباط بیشتری خواهند داشت.

افرادی که همدیگر را دوست دارند بهتر با هم کار می کنند. کار می تواند بسیار استرس زا و خسته کننده باشد، اما محاصره شدن توسط افرادی که از بودن در کنار آنها لذت می برید می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 

2. کارکنان احساس ارزشمندی میکنند.

کارمندان ترجیح می دهند بخشی از سیستمی باشند که فراتر از یک شغل است، چیزی سرگرم کننده برای هر روز به جای یک محیط یکنواخت خسته کننده. هنگامی که کسب و کارها کارکنان خود را تشویق به تفریح می کنند، کارمندان بیشتر حس میکنند بخشی از سیستم هستند .

بسیاری از کسب‌وکارها یک صفحه پرسنلی ایجاد میکنند و حتی آن را به بخش درباره مای وب‌سایت خود اضافه می‌کنند، و اغلب روش هایی را پیاده سازی میکنند تا جزئیات بیشتری در مورد هر کارمند به صورت جداگانه ارائه دهند.

همچنین نمایش قدردانی از کارمندان باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند.

به خاطر داشته باشید که کارکنان شاد و متعهد معمولا عملکرد بهتری دارند. کارکنان امروزی فرهنگ شرکت را در اولویت قرار می دهند. آنها می خواهند در شرکتی کار کنند که می توانند در آن احساس افتخار کنند. فعالیت‌های تیم‌سازی به ایجاد یک فرهنگ سازمانی کمک می‌کند که در آن کارکنان از آمدن هر روز سر کار لذت می‌برند، به راحتی با یکدیگر همکاری می‌کنند و به یکدیگر اعتماد دارند و احترام میگذارند.

همچنین این موضوع منجر میشود تا کارکنان با احتمال بیشتری در شرکت بمانند و هزینه های مربوط به استخدام کارمندان جدید را کاهش میدهد.

هرچه کارکنان شما احساس ارزشمندی بیشتری کنند، در به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خود راحت تر می شوند. با کمک به کارکنان که احساس کنند بخشی از یک تجارت هستند، انگیزه بیشتری برای مقابله با چالش‌های جدید در شغل خود خواهند داشت.

 

3. روابط تجاری را در همه زمینه ها بهبود می بخشد

اگر اعضا با هم هماهنگ نباشند، تیم ها نمی توانند به خوبی عمل کنند. تشویق کارمندان به ارتباطات و کار گروهی به بهبود روابط کاری و کیفیت کار کمک می کند.

فعالیت‌های تیم‌سازی برای توسعه ارتباطات و همکاری قوی‌تر طراحی شده‌اند که به تیم‌ها کمک می‌کند مؤثرتر و کارآمدتر شوند. در بیشتر موارد ، بین کارکنان در سطوح مختلف یک سازمان شکاف و تفرقه وجود دارد، در واقع اینطور به نظر می رسد که رهبر و کارمندان در مورد کار با یکدیگر قطع ارتباط دارند.

فعالیت‌های تیم‌سازی می‌تواند با همکاری آن‌ها برای رسیدن به یک هدف مشترک، شکاف را کم کند تا به آنها کمک ‌کند یکدیگر را به‌عنوان همکار ببینند تا رئیس و کارمند.

یک راه عالی برای حفظ انگیزه کارمندان و کار کردن خوب با یکدیگر، تشویق مشتریان برای نوشتن نظری درباره تجربه کار با شما و تیمتان است. به این ترتیب آنها می توانند به آنچه مشتریان در مورد کار خود به عنوان یک تیم می گویند نگاه کنند. با گنجاندن نقد و بررسی ها اعتبار خود را به عنوان یک تجارت بهبود می بخشید و هم رهبران بالقوه و هم کارمندان آینده را جذب می کنید. شکی نیست که افراد به نظرات مشتریان شرکت نگاه می کنند، بنابراین، مطمئن شوید که بازخورد عالی دریافت کرده اید.

هنگامی که کارکنان احساس می کنند ارزش دارند و به عنوان یک دارایی برای شرکت خود در نظر گرفته می شوند، روحیه آنها به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

 

 

کلام آخر

بسیاری از کسب و کارها بر خوشحال کردن مشتریان تمرکز می کنند و اغلب از نیازهای کارکنان خود غفلت می کنند.

آنها فراموش می کنند که کارکنانشان بزرگترین دارایی آنها هستند و این می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.

کسب‌وکارها باید فعالیت های تیم‌سازی را به‌عنوان عنصری مستمر در فرهنگ شرکت خود بگنجانند.

فعالیت های تیم سازی نه تنها روحیه کارکنان، بهره وری و ارتباطات موثر را افزایش می دهد، بلکه می تواند موفقیت و سودآوری کسب و کار شما را به طور چشمگیری افزایش دهد.

 

 

منبع : complianceandethics

1400/12/26
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top