امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

شرکت درخشش کیمیای دانش

آموزش، پژوهش، مشاوره و کوچینگ

  • ۰۷۱-۳۶۴۶۸۶۱۶

  • ۰۹۱۷۱۰۰۷۵۵۶

  • info@kimiayedanesh.ir

کوچینگ (مربیگری)


برای کمک به شخصی که میخواهد کاری انجام دهد یا هدفی را دنبال کند ....

مقاله کوچینگ - شرکت کیمیای دانش

ماهیت کوچینگ (مربیگری) این است:

 

برای کمک به شخصی که میخواهد کاری انجام دهد یا هدفی را دنبال کند , کوچینگ از افراد در هر سطحی حمایت می کند تا به آن چیزی که می خواهند تبدیل شوند.

کوچینگ آگاهی را ایجاد می کند، انتخاب را توانمند می کند و منجر به تغییر می شود.

 

مربیگری به طور سنتی با ورزش همراه بوده است. هر ورزشکار برتر یک مربی دارد. در چند سال اخیر، مربیگری در هر زمینه، در تجارت و در هر جنبه ای از زندگی و همچنین ورزش استفاده شده است.

 

در حال حاضر، این کاملا طبیعی است که کسی یک مربی را ببیند تا به او در رسیدن به اهداف خود در زندگی و کار کمک کند.

کوچینگ یک مشارکت بین کوچ و مشتری است.

 

کوچ به مشتری کمک می کند تا به بهترین هدف های شخصی خود دست یابد و نتایجی را که می خواهد در زندگی شخصی و حرفه ای خود ایجاد کند. کوچینگ تضمین می کند که مشتری می تواند بهترین عملکرد خود را ارائه دهد، یاد بگیرد و به روشی که می خواهد توسعه یابد.

 

"مربی نباید حتما در زمینه کاری مشتریان خود متخصص باشد"

 

تشخیص کوچینگ از فعالیت های مشابه

 

منتورینگ

 

منتورینگ زمانی است که یک همکار ارشد که داناتر و عاقل‌تر به نظر می‌رسد توصیه می‌کند و الگویی ارائه می‌دهد. منتورینگ شامل بحث های گسترده ای است که ممکن است محدود به زمینه کاری نباشد. یک مربی یک حامی با تجربه حرفه ای عالی در زمینه کاری مشتری خود است. هم مربیگری و هم کوچینگ عمدتاً به دستاوردهایی در حال و آینده مربوط می شود.

 

مشاوره

 

مشاوره کار با مشتری است که احساس ناراحتی می کند یا از زندگی خود ناراضی است. آنها به دنبال راهنمایی و مشاوره هستند. یک مشاور برای حل مشکل مشتری کار می کند.

 

درمان

 

درمان، کار با مراجعی است که به دنبال رهایی از علائم روانی یا فیزیکی است. مشتری خواهان شفای عاطفی و رهایی از دردهای روانی است. درمان با سلامت روان مراجع سر و کار دارد. کوچینگ با رشد ذهنی مشتری سر و کار دارد. انگیزه مراجع از ورود به درمان یا مشاوره معمولاً دور شدن از درد یا ناراحتی است، نه حرکت به سمت اهداف مورد نظر. کوچینگ اصلاحی نیست، مولد است. هر دو درمان و مشاوره بیشتر مستلزم درک و کار با تجربیات گذشته هستند تا مربیگری.

 

 

آموزش

 

آموزش فرآیند کسب مهارت ها یا توانایی های دانش از طریق مطالعه، تجربه یا تدریس است. مربی طبق تعریف متخصص است، و دوره آموزشی احتمالاً بر روی مهارت های خاصی برای نتایج فوری هدف قرار می گیرد. همچنین احتمالاً آموزش یک به چند است نه یک به یک.

 

 

مشاوره کسب و کار

 

یک مشاور تخصص ارائه می دهد و مشکلات کسب و کار را حل می کند یا یک تجارت را به طور کلی توسعه می دهد. یک مشاور با کل سازمان یا بخش های خاص آن سروکار دارد و نه افراد درون آن. مشاوران فقط به طور غیر مستقیم بر افراد تأثیر می گذارند.

 

 

درس دادن

 

تدریس دانش را از معلم به دانش آموز منتقل می کند. معلم چیزی می داند که دانش آموز نمی داند. در کوچینگ برعکس است. مشتری متخصص است و مشتری پاسخ ها را دارد، نه مربی!

1400/10/15
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top